سلامتی جسم و روح

مطالب مفید در مورد نحوه حفظ سلامتی جسم و روح و روان

سلامتی جسم و روح

مطالب مفید در مورد نحوه حفظ سلامتی جسم و روح و روان

ناهمگونی چشم‌ها

انحراف چشم, عصب بینایی, جراحی انحراف چشم

استرابیسم یا انحراف چشم مشکلی چشمی است که در آن چشم‌ها وضع ناهمگونی نسبت به یکدیگر داشته و نگاه آنها به جهات مختلف است. این ناهمگونی ممکن است واضح بوده یا آن که فقط بعضی اوقات بدلیل کم‌خوابی، خستگی و گرسنگی ایجاد شود. به بیان دیگر وقتی هم راستایی دو چشم در جهت یک هدف به هم بخورد، انحراف چشم بوجود می‌آید.

البته در بسیاری موارد استرابیسم جنبه ژنتیکی یا ارثی دارد، اما در موارد دیگر به نقص‌های مادرزادی ساختمان چشم، عصب بینایی و شبکیه باز می‌گردد؛ ولی نکته بسیار مهم در همه این موارد درمان زود هنگام انحراف چشم برای باز گرداندن دید دو چشمی (دید سه‌بعدی که از طریق آن شخص قادر به دیدن عمق تصاویر اطراف خود است) به کودک است.

دکتر رضا عرفانیان، متخصص چشم و جراح استرابیسم در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: انحراف چشم در کودکانی که زمینه ژنتیکی این بیماری را دارند چهار تا پنج برابر بیشتر از دیگر کودکان دیده می‌شود؛ اما نکته مهم در درمان این بیماری تشخیص زود هنگام آن است، چراکه استرابیسم اگر زود تشخیص و درمان نشود نه تنها در کودکان به تنبلی چشم منجر می‌شود؛ بلکه بتدریج امکان بازیابی دید دوچشمی در کودک را غیرممکن می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

نحوه استفاده از سونا و جکوزی

تعریف سونا: سونا در هر شکل و نوع آن عملاً انواع استفاده و بهره برداری از هوای گرم است.

انواع سونا
1.سونا خشک        
2.سونا بخار           
3.حوضچه آب داغ
4.جکوزی 

   ادامه مطلب ...