سلامتی جسم و روح

مطالب مفید در مورد نحوه حفظ سلامتی جسم و روح و روان

سلامتی جسم و روح

مطالب مفید در مورد نحوه حفظ سلامتی جسم و روح و روان

8 دلیل خوب برای نخوردن نان لواش و باگت و رفقا

چند دلیل می‌آوریم تا تشویقی باشد برای جایگزین کردن نان‌های سفید با نان‌های تهیه‌شده از آرد کامل یا همان نان‌های سبوس‌دار. لطفاً با ما همراه باشید.
نان برکت سفره است. فرقی نمی‌کند چه غذایی باشد. همیشه سر سفره‌ی همه ما نان وجود دارد. نان‌های سفید یعنی نان‌هایی که با آرد سفید (بدون سبوس) تهیه می‌شوند مانند انواع لواش‌ها، باگت‌ها، شیرمال‌ها و غیره طرفداران زیادی دارد و همراه شماره یک گذشت و گذارها و پای ثابت میز غذای خیلی‌ها هستند؛ اما امروز چند دلیل می‌آوریم تا تشویقی باشد برای جایگزین کردن نان‌های سفید با نان‌های تهیه‌شده از آرد کامل یا همان نان‌های سبوس‌دار. لطفاً با ما همراه باشید.
 
ادامه مطلب ...

ورزش های مناسب در هوای آلوده

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: ورزش‌هایی مانندیوگا و تای‌چی که برای تقویت قفسه سینه، دیافراگم و عضلات سر و گردن انجام می‌شود در شرایطی که هوا سرد یا آلوده است توصیه می‌شود.
پورکاظمی گفت: تمام ورزش‌ها در زمانی که هوا آلوده است، باید در فضای بسته انجام شود و در این فضاها دستگاه‌های تصفیه هوا وجود داشته باشد. وی ادامه داد: ‌این دستگاه‌ها با مکشی که انجام می‌دهند، هوای آلوده را تصفیه می‌کنند و در چنین شرایطی بسیار مناسب هستند.

 

همچنین ورزش‌هایی مانند یوگا، و تای‌چی و انجام انواع ورزش‌هایی که سبک چینی دارند، ایرادی ندارد. رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: البته انجام چنین ورزش‌هایی حتماً باید در فضایی انجام شود که از نظر تنفسی سالم باشد. اگر در فضاهای باز یا پارک انجام شود، همان میزان آلودگی به بدن فرد وارد می‌شود.


پورکاظمی افزود: انجام ورزش‌های هوازی و کششی برای تقویت قفسه سینه، در باشگاه‌ها، منازل و پارکینگ ساختمان ها به شرطی باید انجام شود که دستگاه تصفیه هوا نصب باشد نه اینکه فقط یک پنکه هوا را بچرخاند، چرا که آلودگی هوای تهران در خانه و ادارات نیز نفوذ می‌کند و از درز پنجره وارد می‌شود.
وی با تاکید بر انجام ورزش‌هایی مانند تای‌چی در کنار نصب دستگاه‌های مکنده گفت: ورزش‌های کششی برای تقویت قفسه سینه، دیافراگم و عضلات سر و گردن مفید است.


منبع:farsnews.com

 

فواید روغن مورچه

فواید روغن مورچه

فواید روغن مورچه

دنبال چی میگردی دوست من؟ از بین بردن موهای زائد خواص روغن مورچه رفع موهای زائد با روغن مورچه روغن مورچه فواید روغن مورچه معجزه مورچه ها مهمترین ویژگی روغن مورچه رفع موهای زائد با کمک مورچه ها در بروشور استفاده از روغن مورچه که امروزه در بسیاری از عطاری ها و فروشگاه های محصولات بهداشتی به راحتی یافت می شود، آمده: «ماساژ روغن مورچه بر پوست عاری از مو که موهای آن از ریشه در آمده موجب توقف رشد موهای زائد و رفع همیشگی آنها می شود. تنها کافی است به مدت ۵ تا ۶ روز این روغن را سه بار در روز بر پوست تان ماساژ دهید تا شاهد اثرات معجزه آسای آن باشید.»

از بین بردن موهای زائد,خواص روغن مورچه

  ادامه مطلب ...